Volgers

dinsdag 25 maart 2014

Huwelijkskaart/enveloppe

Tegenwoordig wordt er vaak door een bruidspaar geld gevraagd in plaats van cadeautjes of iets van een huwelijkslijst. En dan is het natuurlijk leuk om de centjes mooi te verpakken.
Ik heb hier twee voorbeeldjes van gemaakt. Het leuke is dat je op de binnenflap zelf ook nog iets kan opschrijven behoudens je naam, je eigen persoonlijke huwelijkswensen. Zo draagt de enveloppe toch een heel persoonlijke toets van jezelf mee.

Het eerste voorbeeld is gemaakt met dessin papier van Docrafts de PMA 160135 Art Deco. Zoals ik al eerder heb gezegd super mooi papier. Het beertje en de hartjes heb ik gestempeld en dan bewerkt met de heat tool en daarvoor heb ik copper embossing poeder gebruikt.


 
 
Op de volgende foto zie je de binnenkant van de flap daar heb ik Gefeliciteerd met jullie huwelijk op gestempeld. Het bandje met de hartjes op is het bandje dat rond de kaart zit. En je hebt nog plaats om een persoonlijke wens te schrijven en je naam.
 
 
 
 
Op de derde foto heb ik het envelopje een beetje open getrokken zo zie je goed hoe het er vanbinnen uit ziet, waar je je geld in kan stoppen.
 
 
 
 
Het tweede voorbeeldje heb ik met dessin papier van Janneke Brinkman gemaakt. Deze kleuren zijn iets traditioneler voor een huwelijk.
 
 
Ook hier heb ik op de binnenzijde iets gestempeld en is er tevens nog plaats genoeg om een persoonlijke wens op te schrijven.
 
 
 

 Hier op de laatste foto zie je de achterzijde van de envelop en nog eens de voorflap maar dan wel op zijn kop :-) en zonder bandje.

 
Ik ben weer heel benieuwd naar jullie reacties en welke je de mooiste vind, de ietwat specialere of de meer traditionele.
Bedankt voor je bezoekje en voor je berichtje, groetjes,
Veerle.
 
PS: wie graag een berichtje wil achterlaten maar niet goed weet hoe dat moet, je klikt gewoon op opmerkingen, je schrijft je berichtje in het kadertje, je schrijft je naam eronder en dan klik je op reageer als: dan krijg je een lijstje hoe je je bericht kan posten, helemaal onderaan de lijst staat er anoniem, klik dat aan en klik dan op publiceren en voila je berichtje staat erbij.




6 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Veerle,
Wat een leuk idee om dit te maken, heel leuk om te geven, Die met het papier van Janneke Brinkman, is mijn favoriet, prachtig die zachte kleurtjes,
Liefs Lisa

Maria Kranen zei

Hey Veerle

Amaai wat een werk, maar wel prachtig gedaan.

Groetjes, Maria

martine zei

Hallo Veerle
wat een hele mooie enveloppekaart
en wat heb ik genoten van je blog en al het mooi's hier te bewonderen
en ben dan ook vlug volger geworden
fijne dag
lieve groetjes martine

Anoniem zei

Hallo Veerle,
Prachtig al die enveloppen en wat een leuk idee als je geld wilt geven, veel leuker om te geven en voor de ontvanger/ster ook veel leuker om te ontvangen. Zelf heb ik ook nog een heel blok met papier van Janneke Brinkman en nog met een verjaardag gekregen. Heel veel liefs van Lydia

Veerle zei

Super leuk Martine, Hartelijk welkom

Anoniem zei

Veerle , Ze zijn zoals altijd prachtig. Mijn voorkeur is het geldenvelopje. Ook de kaart voor je ouders heel mooi. Ik hou van het fijne , zachte lieflijke. Lief Lia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...